بسته الحاقی Cataclysm در بازی world of warcraft

در این مطلب قصد داریم به شما همراهان سایت ایران وارکرفتبسته الحاقی Cataclysm در بازی world of warcraft”  را توضیح دهیم.

بسته الحاقی Cataclysm در بازی world of warcraft چهارمین بسته الحاقی می باشد که توسط شرکت بلیزارد برای طرفدان این بازی معرفی شد.

همانطور که از کلمه Cataclysm (به معنای تحولات بزرگ) پیداست در این expansion بازی wow نسبت به بسته های الحاقی پیشین شاهد تحولات بزرگ و ناگهانی در بازی خواهیم بود.

شرکت بلیزارد با معرفی Cataclysm expansion در بازی world of warcraft در واقع روند بازی را برای بازیکنانی که بر این باور بودن که بازی در 4 سال گذشته دچار تکرار شده است تغییر داد.

Cataclysm در بازی wow

داستان Cataclysm در بازی world of warcraft :

داستان Cataclysm، درباره ی اژدهایی با نام Deathwing که قصد بر نابودی Azeroth دارد.

شخصیت Deathwing که دارای داستانی جالب و زیبا است اما به دلیل طولانی بودن داستان آن به شما پیشنهاد می کنم که اگر علاقه مند به خواندن آن هستید می توانید از طریق کتاب های world of warcraft داستان این شخصیت را دنبال کنید.

یکی از بزرگ ترین تغییراتی که بسته الحاقی catalysm در بازی  World of Warcraft ایجاد کرده مربوط به شهر Orgrimmar که در واقع پایگاه Orc ها می باشد رخ داده است. که شخصیت محبوب Thrall که جنگنده بزرگ نژاد Orc ها بود جای خود را به Garrosh Hellscream داده و خود به قصد جلوگیری از نابودی Azeroth شهر را ترک کرده است.

در بسته الحاقی catalysm در بازی wow جنگ های شدیدی بین نژادهای Orc و Night Elf در قسمت های Ashenvale و Azshara وجود دارد.

همچنین شاهد درگیری بین Horde و Alliance برای انجام Quest های متعدد می باشید.

 

توجه داشته باشید که نسخه Cataclysm در بازی WOW را هم در سرور اصلی بلیزارد (Blizzard) و هم در سرورهای خصوصی (Private server) می توانید بازی کنید.

در این رابطه خوب است بدانید که سرور اصلی بلیزارد (Blizzard) دارای سروری کامل بدون Bug و مشکل و فیکس می باشد که البته باید ماهیانه هزینه ای برای آن از طریق خرید گیم تایم پرداخت شود.

همچنین بازی در سرورهای خصوصی (Private server) کاملا” رایگان است ولی فاقد مزایای سرور اصلی می باشد ، یعنی سرور دارای Bug و مشکل می باشد.

 

تغییرات در بازی world of warcraft با بسته الحاقی Cataclysm :

بسته الحاقی Cataclysm در بازی world of warcraft تغییراتی در بازی wow نسبت به بسته های الحاقی پیشین همراه داشته است.

  • یکی از این تغییرات نسبت به 3 expansion قبلی، وجود 2 نژاد جدید با نام های Worgen و Goblin می باشد. همچنین می توان به تغییر مناطق مختلف بازی اشاره کرد که شور و هیجان بازی را افزایش داده است.
  • در Cataclysm حدود 3500 ماموریت (Quest) وجود دارد که هر کدام برای بازیکنان پاداش های جالبی به همراه خواهد داشت.
  • با انجام Quest ها در بسته الحاقی catalysm در بازی ورلد اف وارکرفت، نژاد Worgen که در ابتدا انسان بود تبدیل به Werewolf خواهد شد و نژاد Goblin که در ابتدا در جزیره ی دور افتاده زندگی می کنند با انجام Quest ها خود را به شهر Orgrimmar می رساند.
  • تغییر دیگری که بسته الحاقی catalysm در بازی wow پیش گرفته است و می توان گفت که یک تغییر مثبت است مربوط به قسمت Talent Tree (درخت استعداد) می باشد که این درخت دارای 3 انتخاب می باشد ولی مانند گذشته دیگر نمی توانید همزمان در هر 3 درخت امتیازات خود را استفاده کنید. باید ابتدا یکی از درخت ها را انتخاب کرده و امتیاز را در آن ثبت کنید و بعد امتیاز های مابقی را برای تقویت جادو استفاده کنید. نکته مثبت آن این است که در گذشته اگر امتیاز خود را به اشتباه به یک قسمت اختصاص می دادید دیگر امکان بازگشت آن وجود نداشت و مجبور بودید که به Trainer مخصوص نژاد خود رفته و تمامی Talent Tree را Reset کنید و علاوه بر آن باید برای آن طلا هم پرداخت کنید.
  • بسته الحاقی catalysm همانند گذشته دارای قابلیت Dual Talent در بازی می باشد تنها تغییر آن ارزان شدن آن است که در گذشته باید 1000 سکه طلا پرداخت می کردید ولی در catalysm فقط 10 سکه باید پرداخت کنید.
  • از مهمترین تغییرات بازی wow در بسته الحاقی catalysm، تغییرات در Dungeon می باشد که از این پس می توانید ماموریت را در قسمت ورودی Dungeon به راحتی پیدا کنید و همچنین طراحی های خوب Map ها به خوبی Dungeon و boss های مختلف را نشان می دهد.
  • همچنین در catalysm تغییر در رابط کاربری را می توان در Spell book مشاهده کرد که به بازیکنان سطح و قابلیت Build های مختلف را نشان می دهد.
  • تغییر جزئی در قسمت Profession ها نیز دیده می شود که مربوط به اضافه شدن Archaeology (باستان شناسی) در بازی wow می باشد. این Profession پاداش های جالبی مانند Mount (مانت)، لباس ها و زره جدید را برای بازیکنان  به همراه دارد.
  • از تغییرات خیلی خوب بازی امکان استفاده از Flying Mount ها در Azeroth می باشد که قبلا استفاده از Flying Mount ها فقط در Outland و Northrend بود.
  • از دیگر تغییرات بازی ورلد اف وارکرفت در بسته الحاقی Cataclysm می توان به طراحی مناطق، گرافیک که در سطح آب در بازی به خوبی حس می شود،  و همچنین موسیقی و صدا گذاری جدید برای Cataclysm اشاره کرد.

 

Patch های بسته الحاقی Cataclysm در بازی world of warcraft :

Patch 4.1 با نام Rise of the Zandalari

Patch 4.2 با نام Rage of the Firelands

Patch 4.3 با نام Hour of Twilight

 

سایت ایران وارکرفت تریلر سینمایی  جذاب و دیدنی Cataclysm به طرفداران بازی WOW تقدیم می کند. شما می توانید با مراجعه به کانال ایران وارکرفت در آپارات تمامی ویدیو های آموزشی و …  مربوط به بازی World Of Warcraft را تماشا کنید.

 

[aparat id=”ZQhqW”]

 

تست میکنیم